Nuffnang Ads

Friday, October 18, 2013

Gwiyomi sign - nampak tak matang

Gwiyomi.. tak tahu ni kumpulan apa, gambar ehsan pakcik gugel!

Sebenarnya dah agak lama demam Gwiyomi melanda Malaysia. Saya bukan pengikut tegar trend semasa. Jadi saya memang tak pernah sibuk nak ikut trend pun, baik fesyen, interior design.. atau apa-apa ajelah. Memandangkan saya ni buta trend.. sampaikan drama korea, K-Pop yang dah bertahun bertapak di Malaysia pun saya tak pernah layan. Tak sempat satu hal, tapi yang lebih penting saya memang tak berani nak mulakan untuk ikut cerita-cerita bersiri ni. Bimbang ketagih! Nanti semua kerja tergendala. Setakat ni cuma layan siri kat AXN je waktu malam, itupun kadang tengok, kadang miss. Kalau ada masa tengok ulangan, kalau tidak tunggulah bila mereka ulang tayang semula selepas habis season.

Oklah berbalik kepada K-Pop. Tahun lepas sibuk dengan Gangnam Stylenya. Tak suka betul dengan fenomena yang entah apa-apa tu. Jadinya, Home-Censoring-Department activated! :) Anak-anak memang tak berpeluang nak tengok si Psy tu terkinja-kinja dalam TV di rumah. Dan tahun ni Gwiyomi pulak melanda. Alahai masing-masing sibuk bergwiyomi bila tangkap gambar. Kalau sebelum ni sekadar peace sign je, sekarang tambah dengan gwiyomi sign pulak. Kalau budak-budak ber peace sana, peace sini, gwiyomi sana, gwiyomi sini, mungkin nampak cute kot, tapi bila umur dah meningkat ni, eloklah cuba tinggalkan tabiat tu. Nampak tak kena.. macam tak matang.

Eh jangan ada pula yang sentap ye.. ni pendapat saya je. Kita masing-masing bebas nak suarakan pendapat kita kan? Demokrasi katanya.... Tapi kalau memang dah sebati dengan gwiyomi tu, nak buat macam mana, iye tak? Teruskan ajelah... saya tak marah pun... ;)


No comments:

Post a Comment