Nuffnang Ads

Tuesday, November 22, 2011

Cuti sekolah

Sabtu lepas bermulalah cuti penggal akhir persekolahan bagi sesi 2011. Nurina menamatkan darjah dua dengan mendapat 5A, tempat kedua dalam kelas. Sekolah Agama tempat pertama dengan peratus keseluruhan sebanyak 96%. Amira muncul pelajar terbaik taska, pelajar terbaik PASTI Kawasan Pasir Gudang dan pelajar ketiga terbaik bagi PASTI Negeri Johor.

Cuti ni saya agak sibuk dengan anak-anak yang dijangkiti HFMD. Bermula dengan Amira, kemudian menyusul Hakimi dan akhir sekali Fahmi. Nurina terselamat kerana dari awal saya sudah asingkan dia dari Amira. Izzad pun saya asingkan daripada anak-anak kerana melalui pembacaan saya di blog-blog yang saya lawati, kebarangkalian untuk lelaki dewasa dijangkiti HFMD adalah tinggi. Rumah pun dah macam bau hospital dek Dettol spray untuk membasmi kuman. Tangan kerap dicuci, samada dengan sabun atau cecair antiseptik. Penting supaya Izzad tidak dijangkiti. Saya bimbangkan final audit dia penghujung November nanti. Izzad perlu sihat supaya kerja-kerja di pejabat tidak tergendala. Tambahan pula selepas adik memaklumkan kepada saya bahawa Alim dijangkiti HFMD daripada Mu'az dan Iman.

Minggu pertama cuti sekolah ni saya dan anak-anak di Melaka menguruskan rumah. Minggu kedua baru balik kampung. Izzad sibuk dengan persiapan akhir sebelum 'final audit' pada 29 November ini. Jadi saya bawa anak-anak jauh dari kesibukan bapa mereka agar Izzad lebih fokus dan tidak perlu rasa bersalah bila kerap terpaksa pulang lewat.

No comments:

Post a Comment