Nuffnang Ads

Thursday, June 6, 2013

KL Tour - Review: The Zon All Suites Residences on the park, Kuala Lumpur

The Zon All Suites Residences
The Zon on the park. Pic credited to www.cuti.my
Dah lama tak bercuti panjang dengan anak-anak, selain daripada balik kampung yang kadang balik sekeluarga,tapi yang kerapnya hanya saya dan anak-anak sahaja. Sejak cuti panjang bersama anak-anak di Awana Kijal 3 tahun lepas, mereka hanya berpeluang berjalan secara day-trip atau percutian singkat sahaja. Ke I-City semasa ziarah Aki dan Tokmi di Shah Alam, TTI semasa balik kampung di Kuala Terengganu, Bukit Gambang Water Park semasa balik ke Shah Alam - buat route panjang untuk balik JB ;). Taman Buaya, Zoo Melaka bila balik ke Ayer Keroh. Ke Hello Kitty Town pun tak dirancang dahulu <-- pagi pergi swimming, lunch di Subway dan lepas lunch terus ke Hello Kitty Town. Dan ke Kota Bahru semasa menghadiri majlis resepsi Paksu <-- Semua cuti sambil menyelam minum air!


Kami dah plan lama nak bawa anak-anak berjalan ke Kuala Lumpur. Ronda-ronda KL. Bawa anak-anak naik pengangkutan awam dan banyak lagi. Iyelahkan mereka membesar di Melaka dan Johor, jadinya Kuala Lumpur memang asing bagi mereka. Kami memilih The Zon All Suites Residences on the park, Kuala Lumpur kerana lokasinya yang strategik - berdekatan dengan KLCC dan stesen LRT. 2 Bedroom Deluxe Suite menjadi pilihan kami selama 4 malam menginap di situ. Nak ke KLCC 5 minit je, cuma perlu jalan kaki melalui taman dan Masjid As Syakirin.

Suite yang sangat luas dan selesa untuk kami sekeluarga. Yang paling penting, tandas bersih! Service pun sangat bagus - breakfast yang meriah dengan pilihan, petugas yang tak lokek dengan senyuman, house keeping pun bagus, swimming pool yang bersih - kami tak lepaskan peluang berenang berlatar belakangkan Twin Tower! Sebelum menginap di The Zon dan selepas booking, saya baca banyak komen negatif tentang lif di sini. Ada yang kata terpaksa menunggu selama 20 minit. Cuak juga, tetapi selama 4 malam di The Zon tak pernah pula kami menunggu lif lebih dari 5 minit! Memang lif kecil dan kami berkongsi lif dengan pekerja house keeping. Tapi masa menunggu masih boleh diterima...  


The Zon KL: Deluxe Suite - bedroom 1 (abaikan katil yang dah renyuk diterjah anak-anak saya)
The Zon KL: Deluxe Suite - bedroom 2
The Zon KL: Deluxe Suite - toilet

The Zon KL: Deluxe Suite - dining room

Dan kami dapat suite di tingkat 14 yang mengadap Twin Tower :). Sayang banyak gambar hilang tak sempat nak simpan sebelum Galaxy Ace Plus saya jammed.. :(. Hampir semua gambar kami di KL hilang.. sedihnya :'(

Twin Tower dari bilik kami... ni je gambar Twin Tower yang tinggal/dapat diselamatkan

Sebelum membuat tempahan di The Zon, kami terlebih dahulu meninjau di The Nomad Sucasa, Jalan Ampang. Alhamdulillah kami memilih The Zon - lokasi yang strategik, harga yang berpatutan. Kalau diizinkan ke KL lagi, kami pasti akan meletakkan The Zon dalam senarai teratas! Hmmm tak perlu ke InterContinental, Pacific Regency, Maya Hotel, Impiana KLCC sebab dengan bajet separuh dari 5 star pun, anda dapat lokasi yang strategik di The Zon (****)!

No comments:

Post a Comment