Nuffnang Ads

Wednesday, June 12, 2013

SKMM does exist!

Sejak beberapa bulan lepas Encik Hubby diminta membantu seorang rakan sebagai saksi dalam kes mahkamah - fitnah, gangguan menerusi Facebook. Mulanya Encik Hubby keberatan nak melibatkan diri dengan urusan mahkamah, tetapi sebagai individu yang pernah merasa betapa peritnya hidup bila privisi diganggu, saya meyakinkan (sebenarnya hampir mendesak!) Encik Hubby supaya membantu rakan tersebut. Alhamdulillah dia menerima pandangan saya. Dah dua kali kes berjalan di Mahkamah Johor Bahru. Dua hari lepas Encik Hubby berkongsi perkembangan terbaru kes - mereka berjaya mendapatkan bukti dari pegawai SKMM yang hadir pada sebutan terbaru kes. Bukti SKMM adalah memihak kepada rakan sekerja - dia diganggu dan difitnah menerusi akaun Facebook palsu yang menggunakan identitinya. Satu kemenangan moral untuk mereka yang teraniaya!

Selama hampir dua tahun dia dipandang serong oleh pihak pengurusan syarikat atas kesalahan yang tidak dilakukan. Difitnah dan disaman juga atas kesalahan yang tidak dilakukan. Mujur dia berani berdepan dengan saman yang diterima dan menggunakan saluran yang betul: buat report polis dan mengupah peguam untuk mewakilinya. SKMM pun memberi kerjasama menyediakan dokumen yang diperlukan oleh pihak mahkamah. Alhamdulillah Allah itu maha adil, yang benar tetap benar, yang bersalah pasti akan menerima balasan setimpal. Teruja nak tahu, apa reaksi si pembuat fitnah tersebut ;)

Jadi bagi sesiapa yang sentiasa terancam, diganggu kehidupan oleh anasir luar, dicuri identiti dan ideanya, anda dipersilakan untuk menggunakan saluran yang betul untuk bertindak. Buat laporan polis. Dengan laporan polis yang ada, pihak SKMM bersedia untuk membantu. Lihat sahaja kes rakan Encik Hubby - keadilan berpihak kepada yang tak bersalah! Kepada yang diganggu, hak anda akan terbela dan kepada yang rajin mengganggu kehidupan orang seperti pemfitnah rakan Encik Hubby, anda tak akan selamanya selamat. Macam statement yang popular tu..., kat dunia ni lagi Allah bayar cash!

No comments:

Post a Comment