Nuffnang Ads

Sunday, May 4, 2014

Johor Premium Outlet

Hari Khamis 1 Mei kami ke Pontian menghadiri majlis perkahwinan dua orang bekas staff Serimax. Roha bertemu jodoh dengan Jonathan. Seorang lagi engineer Perancis yang tersangkut dengan perempuan Melayu :). So to all French parents out there, if you don't want to have an Asian daughter in law, please don't let your sons to come over here :p. Ramai juga staff Serimax yang datang. Sebahagiannya saya kenal dan ada juga yang baru pertama kali jumpa. 

Selesai majlis Izzad ajak singgah ke JPO. Hahahaha macam orang mengantuk disorongkan bantal kan? That's one of his character, that I love ;). Kami mula ronda di ground floor dahulu. Coach ada discount up to 60%, tapi orang beratur, mak aiii panjangnya. Lalu jela tepi tu. Masuk outlet Esprit, si Kimi dok sibuk mencuba winter coat. Siap suruh beli lagi. Duh nak ke mana dengan winter coat tu? 

Kebanyakan outlet mempamerkan diskaun bermula 10% - 70%. Saya tak masuk semua outlet. Outlet yang barangnya memang saya tak akan beli macam Diane von Furstenberg, Armani, Salvatore Ferragamo, Burberry tu memang saya tak masuk la. Pertanyaan Izzad: "Ayang tak nak masuk Diane von Furstenberg?"  saya jawab dengan senyum sumbing ;). Kami cuma ronda ke outlet sport, parfume, kids apparel etc. Jadi sempatlah "tinggalkan" duit kecil di Esprit, Guess, Soda, Voir dan Chocolate Studio! Hampir penuh satu beg memborong coklat.. Hanuta, Milka, Kiss, Kinder Bueno, Snickers (macamla tak ada kat tempat lain Snickers ni?) dan ntah apa coklat lagi.

Kalau nak ikutkan memanglah mereka tempek diskaun sehingga 70% kan. Tapi pilihan memang sangat terhad dengan fesyen yang ntah apa-apa. Macam Winter Schluss Verkauf (Winter sale) kat Jerman je. Masuk GAP, Esprit, Cotton On nak cari baju kids pun tak banyak pilihan. Terkilan gak tak masuk Coach.. Tapi fikirkan nak kena beratur panjang tu.. hmm tak payahla. So dapatlah clutch kat Guess je, 50% less! Citi Chain pun ok juga, ada jam yang sedikit defect diberi diskaun sehingga 30% daripada harga yang dah sedia murah! Kalau tak fikirkan kami berdua baru je beli jam disember lepas, nak juga sambar satu.. sabar... ;)

Izzad je balik dengan tangan kosong dan -wallet yang berjaya kami kosongkan- :p! Isey Miyake tak ada stock, jersey Jerman pun tak ada. Jaket Bayern musim lepas adalah, tapi bukan perlu pun jaket tu jadi dia tak beli. Saya tak belek pun parfume, suruh Izzad je masuk dan belek sendiri. Nanti kalau saya masuk, harus ada yang "terpaksa" ikut balik ;)

So, JPO pada saya yang tak masuk semua outlet ni.. so so la. Nak kata heaven sangat berbelanja kat sini tak juga, biasa-biasa je...

No comments:

Post a Comment