Nuffnang Ads

Saturday, December 8, 2012

Tambahan koleksi Orkid

Dua minggu lepas saya dan anak-anak balik kampung sebab mak demam teruk. Adik dan Abang Noh pun balik juga. Kiranya 6 anak-anak mak daripada 8 orang ada kat kampung masa tu. Kak Mah dan Abang Ceh je tak balik. Rasanya mak demam rindu cucu kot. Sementara kami kat kampung, pastikan mak makan ubat ikut masa, makan ikut masa dan banyakkan minum air. Lepas 3 hari kat kampung, mak dah beransur sihat. Hari keempat, mak dah bertambah sihat dan mula masak nasi! Hehehehe, hebat kan penangan anak-anak? Jadi... anak-anak kena rajin jenguk mak, ayah kat kampung. Kadang bukan wang ringgit yang mereka harapkan. Kehadiran kita dah cukup buatkan mereka bahagia dan gembira. Errr tapi kalau mak dan mertua memang harapkan $$$, kenalah siapkan dua-dua sekali, balik kenalah berisi, iye tak? ;p

Balik kampung kalau kebetulan terkena hari Khamis, acara wajib yang anak-anak minta ialah ke pasar lambak. Pasar lambak?? Sesetengah orang mungkin tak biasa guna istilah pasar lambak. Pasar minggu tahu kan? Sama je bendanya, pasar lambak@pasar minggu@pasar malam. Cuma pasar malam tu, sesuai dengan namanya, waktu jualannya hanya pada waktu malam. Err ada ke pasar malam waktu siang? hehehehe ;p. Jadinya pagi Khamis tu saya, Kak Iya dan adik buat rombongan kanak-kanak tadika ke pasar lambak. Penat nak mengawal 6 orang kanak-kanak ribena yang kalau boleh semua benda nak dibeli dan diangkut balik ke rumah. Dengan panasnya lagi... Sudahnya Amira dan Nurina dapat tudung sorang sehelai. Kimi dan Fahmi dapat baju tidur Angry Birds. Sejak hari rabu lagi dia dah pesan "Ma, Kimi nak pegi pasar lambak. Kimi nak baju Angry Birds malam. Kimi nak pakai kat rumah atuk." Pakai baju tidur pasar lambak je? Errr kisah apa saya. Saya bukan label freak ok! Ada jenama ok, tak ada jenama pon sapu jugak.

Untuk saya, siang-siang Kak Iya dah beritahu. "Dot, orang yang jual orkid tu dah ada semula. Cantik-cantik tau orkid dia." Aiyoo Kak Iya ni memang sengaja membakar saya. Jadinya sebab ada tukang bakar, saya berjaya menyambar 2 pokok orkid dan dua pokok lain untuk rumah Melaka. Orkid tu cantikkkkkkkkk sangat. Nampak tak banyak kk yang saya taip? Konon nak membayangkan betapa cantiknya Orkid tu la.... :). Tapi serius.. cuba tengok kat bawah ni, memang cantik kan? Betul tak? :8  <-- kembang hidung kejap :)

Haaa.. cantik kan orkid baru dalam koleksi saya ni?
Ahahaha koleksi la sangat.... Padahal baru ada 4 batang pokok orkid je pun. Baru ada 4 pokok dah berangan nak sebut koleksi.... :D


No comments:

Post a Comment