Nuffnang Ads

Saturday, January 22, 2011

Blog dalam Bahasa Melayu

As salam...,
terbuat juga akhirnya blog dalam bahasa melayu. Bukannya malas nak guna bahasa jerman lagi... kokocincau.blogspot.com masih wujud dan akan terus wujud, sebab kat situlah saya akan terus jaga bahasa jerman saya supaya tak berkarat! :p

Kenapa ada blog kedua? Entah ek... hehhehe sebenarnya saya ni memang suka menulis. Pernah berangan-angan nak jadi penulis novel macam Khadijah Hashim, Ahadiat Akashah, tapi itulah, bahasa tak cukup mantap, tersadailah saya kat tengah-tengah. Kira bolehlah.. tak bute teknologi dan tak juga hampeh dalam sastera! Perasan betul anak Pak Usop nih ;)

Jadinya, blog ni khusus untuk saya merapu dalam bahasa ibunda, selain blog kokocincau, kalau tetiba saya nak berangan bermata biru.. hehehehehe. Dan satu lagi, kalau bolehlah, saya akan pastikan penggunaan bahasa saya taklah guna bahasa singkat dan kontot macam tulis SMS tu. Tak ada la nak guna bahasa baku penuh bertatabahasa tu, cuma saya akan cuba sebaik mungkin ok! Tapi kalau tak berjaya jugak... jangan marah... :)

No comments:

Post a Comment