Nuffnang Ads

Thursday, January 27, 2011

Sayangkan isteri, tinggal tinggalkan

Siapalah yang mencipta peribahasa tu kan? Kalau ikut peribahasa tu, Izzad memang bebetul sayangkan saya la ek? Sebab selalu kena tinggal.. hikhikhik. Isnin depan Izzad akan ke Kuantan lagi selama 2 minggu. Jadi, Tahun Baru Cina ni kami bercuti tanpa Izzad lagi. Alang-alang Izzad tak ada, saya plan nak jenguk rumah kat Ayer Keroh. Bersih-bersihkan mana yang patut, pergi potong nama Amira kat SK Bukit Beruang, ambil surat kat rumah Kak Nani. Banyak urusan yang boleh saya selesaikan.

Berbalik kepada tajuk entri hari ni. Sebenarnya sejak baru kahwin lagi saya dah biasa PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh) dengan Izzad. Masa saya kat Heidelberg dan Izzad kat Konstanz, kami jumpa 2 minggu atau sebulan sekali. Biasanya saya la yang turun ke Konstanz sebab saya boleh susun jadual kelas 'cantik-cantik' punye. Kelas saya padat dari Isnin sampai Khamis. Jumaat tu pagi je saya ada kelas, beg dah letak siap-siap dalam locker kat stesen keretapi. Jadi habis je kelas pukul 11.15 saya terus bergegas naik keretapi untuk balik ke Konstanz. 5, 6 jam lepas tu, sampailah saya ke Konstanz.

Lepas kami abis belajar, Izzad dapat kerja kat Jerman, saya pulak balik Malaysia dengan baby Nurina. Memula cadang nak balik 2 bulan je, tapi jadi 6 bulan pulak! Kes nak tunggu tiket murah kat MATTA Fair..:) Bila balik semula ke Jerman, Izzad selalu kerja kat site sebab dia buat high speed railway untuk ICE di Ingolstadt dan Nuernberg. 2 minggu sekali baru dia balik. Kalau dia kerja luar Jerman, lagilah 4, 5 minggu baru balik. Jadi saya dah terbiasa uruskan hidup kami anak beranak sendiri.

No comments:

Post a Comment