Nuffnang Ads

Monday, January 24, 2011

Surirumah dan Facebook

Topik macam bagus! Hehehehe... 2 minggu lepas kot, masa tengah tukar siaran kat tv, tetiba tersagkut kejap kat slot Ustazah Siti Nor Bahyah, Semanis Kurma. Pasal Facebookla.. bla, bla, bla. Tapi saya tertarik ngan apa yang Aziz M. Osman cakap.. sume ada pro dan kontranya. Baik dan buruk kesan penggunaan Facebook adalah bergantung kepada si pengguna sendiri. Lepas tu ustazah tu ada tanye tetamu dia sorang lagi (Zila Bakarin kalau tak silap saya) tentang surirumah yang ada Facebook, patut ke tak patut surirumah berfacebook. Saya terus malas nak follow, tukar channel lain.. so saya sendiri pun tak tahu apa pandangan peribadi ustazah tu.

Surirumah dan Facebook. Apa yang salahnya? Apa yang peliknya? Surirumah bukan robot pun. Apa, ingat dengan title surirumah, dah tak boleh nak buat benda lain? Kena masak, jaga anak, uruskan rumah, tanam bunga, jirus bunga, sapu sampah, buang sampah.. itu je? Kalau ada sesiapa la yang fikir macam tu, ha saya suruh diaorang masuk darjah satu balik! Berfacebook tu tak salah. Yang salahnya kalau gunakan Facebook tu untuk tujuan tak baik... macam test market ke, cari cinta lama, cari cinta baru (ni kes untuk yang dah kahwin ek!).

No comments:

Post a Comment