Nuffnang Ads

Tuesday, October 9, 2012

Tahfiz Al-Islah, Taman Rinting

Mulai hari ni, Amira dan Nurina akan memulakan pengajian separuh masa di Pusat Tahfiz (Perempuan) Al Islah di Taman Rinting. Doa dan harapan saya moga Amira dan Nurina akan diberikan kemudahan Allah swt untuk menghadapi pelajaran baru di sana. Sedaya mungkin saya dan suami akan cuba memberikan pendidikan yang seimbang, dunia dan akhirat untuk anak-anak kami. Sudah lama saya menyimpan hasrat untuk menghantar Nurina dan Amira belajar tahfiz secara separuh masa, tapi tak ada tempat yang dekat. Dulu memang ada sebuah pusat tahfiz di taman ni juga, tapi sejak guru yang mengajar berpindah ke Selangor, pusat tahfiz pun ditutup. Kebetulan Pusat Tahfiz Al Islah baru berpindah ke sini, memang rezeki saya la tu. Izzad setuju je dengan saranan saya, asalkan anak-anak tetap ke sekolah kebangsaan dan sekolah agama seperti biasa.

Jadi Amira dan Nurina akan berhenti mengaji di rumah Cikgu Sue. Petang lepas balik sekolah agama boleh mereka rehat dan siapkan kerja sekolah. Saya pun senangla sikit tak payah nak tapis siri-siri kat TV untuk mereka. Bila dah ke kelas tahfiz dari 7.30 - 9.30 malam, secara tak langsung tak dapat tengok TV ;). Mungkin boleh kot setengah jam, sebelum masuk tidur pukul 10 malam tu.

Pusat Tahfiz Perempuan Al Islah mempunyai 16 orang pelajar tahfiz sepenuh masa, 4 orang pelajar separuh masa dengan 2 orang tenaga pengajar. Hantar anak sepenuh masa (tinggal di asrama) di Pusat Tahfiz? Hmm.., setakat ini, itu bukan pilihan saya. Saya masih perlukan anak-anak dan rasanya anak-anak pun masih perlukan saya.

2 comments:

  1. Salam, I am staying in Taman Rinting, seorang muaalaf. I am currently looking for class learning Islam for my son and insyaalah for me too. do you have any contact for that? you can email me at kuanglily@gmail.com

    Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. 74A, Jalan Sena 9, Taman Rinting 81750, Masai, Johor Bahru. PUSAT BIMBINGAN AL ISLAH :) In Shaa Allah~

      Delete