Nuffnang Ads

Friday, February 10, 2012

Oh bunga orkidku....

Dalam entri lepas saya ada cerita pasal beli bunga orkid kat IKEA kan? Satu besar dan satu lagi kecil. Dua-dua warna purple. Yang kecil tu purple muda, yang besar tu purple gelap. Sangat cantik (ikut selera mata sayalah). Dah lama berangan nak bela orkid ni. Asyik tak jadi beli je.. Adik dok perli-perli: "orkid tu bunga orang kaya". Err iye ke? Argh.. tak kisahlah, walaupun tak kaya, tapi saya nak jugak orkid ;p

Dan pagi ni masa saya trimm pokok Ficus kat tepi rumah, Hakimi dengan selambernye memangkas pokok orkid kesayangan saya dengan raket badminton. Habis tergolek pokok orkid tu kat atas flower beet. Huwaaaaaaaa rasa nak menangis! Bunga dah terpatah, terputus, tak boleh disambung! Sampai hati Hakimi... uhuk uhuk uhuk. Dahla penat nak mengayat Izzad untuk benarkan saya bela orkid. Tak sampai seminggu jadi pemilik orkid, pokok dah ranap. Apekah, apekah ini satu tanda, yang saya tak sesuai jadi pemilik orkid?? :(


Ni le rupenya orkid yang dah selamat dismash oleh Hakimi pagi tadi.... Harap dapat bertahan seminggu dalam botol mayonis yang disampul dengan aluminium foil ni.

No comments:

Post a Comment