Nuffnang Ads

Tuesday, February 28, 2012

Nak pilih siapa PRU13 nanti?

Rasanya ahli politik di Malaysia ni, tak kiralah pihak kerajaan atau pembangkang, kerjanya memang 24 jam berpolitik. Dah bila masanya nak memajukan negara? Belah sini buat sesuatu, yang belah sana bangkang. Kalau belah sana buat kerja, yang belah sini pulak ambil giliran untuk membangkang. Bangkang, bangkang, bangkang. Tak habis-habis membangkang! Dua-dua belah pihak (kerajaan dan pembangkang), kerja utamanya MEMBANGKANG! Lemas wei... letih!

Orang kata kalau pegangan politik neutral maknanya tiada pendirian, jadi macam lalang. Saya pun taknaklah jadi macam lalang kan? Jadi saya pilih pakatan yang kurang mudaratnya kepada agama, bangsa dan negara.

Sejak layak untuk mengundi, saya dah 2 kali mengundi. Kali pertama masa balik cuti ke Malaysia pada 2003 dan kali kedua pada tahun 2008. Masa tu kami dah menetap di Alor Gajah pun dan saya balik untuk mengundi di kampung dengan adik. Sebelum tahun 2003 saya tak pernah mengundi pun. Masa pihak Embassy di Berlin hantar borang untuk undi pos, saya tak pernah kembalikan pun borang mengundi.. ;p. Ntah, belum ada kesedaran lagi masa tu, betapa penting nilai 1 undi dan hak kita untuk mengundi perlu digunakan sebaiknya.

Nak undi siapa PRU13 nanti? Hmmm setakat ni dua-dua SCHEISSE! Mungkinkah.., mungkinkah akan tersimpan kertas undi saya tak berusik nanti? Tunggu dan lihat.. samada saya akan bertukar menjadi lalang; atau berdiri bertenggek di atas pagar tak terjun; ataupun terjun dengan si labu atau si labi.

No comments:

Post a Comment